Uit het leven van een debiteurenbeheerder.

Op een dag belde ik een debiteur om te vragen waar de betaling bleef.
De telefoniste wist mij te vertellen dat er helemaal geen afdeling boekhouding bestond!
Ja, er komt elke maandag wel een hele vriendelijke man binnenlopen maar die loopt na een half uurtje weer zwaaiend de deur uit met een paar mappen onder zijn arm.

Ohh, maar daarna ziet U hem niet meer?
Nee, het is onze boekhouder zei de telefoniste dat weet ik zeker, maar hij werkt maar een half uur en dat alleen op maandag.
De rest van de week zie ik hem echt nooit.
En een telefoonnummer van de man, heeft u dat?
Nee, want hij heeft geen eens een eigen kamer hier.

De moed dat deze facturen ooit betaald zouden worden begon bijna te zakken.
Maar een echte debiteurenman laat zich niet in de maling nemen.

Ik liet me daarop doorverbinden met de afdeling Personeel Zaken, want ik wilde wel eens meer weten van de half uurige werkweek van deze boekhouder.
Prima als hij zo weinig werkt, maar dan wel even mijn facturen betalen.

De vrouw bij PZ begon te lachen na het aanhoren van mijn verhaal en vertelde doodleuk dat het bedrijf 2 kantoren had.
En dat de boekhouder inderdaad elke maandag even de post kwam ophalen.

Na het nummer van de man gekregen te hebben, heb ik hem gebeld.
Ook hij genoot van het verhaal en betaalde spontaan de achterstand.


Wat kunnen we nu leren uit bovenstaand verhaal?

Tip 1. Laat je niet afpoeieren bij de receptioniste of telefoniste
Tip 2. Vraag altijd verder, zeker als je het niet vertrouwd, er is altijd meer informatie halen maar je moet de juiste vragen stellen.
Tip 3. Probeer eens via een collega of zelf iemand van een andere afdeling toch “binnen” te komen. En leg deze gewoon de situatie uit.


Nog meer tips bel ons gerust.
Patrick van Munsteren 06-250 333 23
Marcel Schreutelkamp 06-300 200 77

Tags: , , ,

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree